sunnuntai 15. tammikuuta 2012

Buutkämppi, osa 2

Bootcampin toinen päivä, eli lauantai, alkoi aivan liian aikaisin aamulla. Univelkojaan ois helposti voinu nukkua pois vielä monta tuntia lisää, mut ei auttanut kun koota kolottavat luunsa ja valmistautua treenaamaan vähän lisää. Fiilis oli tosiaan ku vanhalla mummolla, kun vähän jokapaikkaan sattu. Syötiin aamupala hostellilla (mehukone ei oikein toiminu ja mun mandariini oli mädäntyny, mut kai se muuten oli ihan ok.......) ja käveltiin junalle, joka vei meiet suoraan Messukeskukselle.



Lauantain ohjelma näytti aika kivalta, sillä mitään kovin rankan kuulosta luistelua siinä ei hirveesti ollut, mut pari mielenkiintosen kuulosta teoriatuntia kyllä. Päivä alotettiin kuitenkin kaikille ryhmille yhteisellä lämmittelyllä, joka oli nimeltään Black Widow. Joku osas kertoa että siihen liittyy vahvasti punnertamiset ja muut mun suosikkijutut. Iik. Niinhän se sit meni, että Swede Hurt pisti meiet luistelemaan ensin kolme minuuttia vastapäivään, sit tekemään vatsoja minuutiks, ja taas luistelemaan kolme minuuttia, mutta myötäpäivään. Luisteluminuutit lähti siitä sit asteittain vähenemään, mut jokavälissä tehtiin aina jotain ikävää. Eli siis noita vatsoja, punnerruksia, kyykkyjä, lankku, selkälihasliikkeitä, semmosia tosi raskaita käsienpyörittelyitä pienellä liikkeellä (tää oli ihan uus juttu mulle) ja niin edelleen. Siirryin jossain välissä pienemmälle radalle freshmeattien sekaan, koska en millään pysyny isojen tyttöjen vauhdissa aina kun piti luistella myötäpäivään. Mä en vaan osaa sitä! Tai osaan mutten pääse kovaa, koska mun crossoverit siihen suuntaan on niin surkeessa jamassa. Tätä mun pitää ehdottomasti treenata lisää. Mut freshmeattien vauhdissa pysyin, niin jatkoin drillin loppuun sit siellä. 

Kun tää ehkä noin puolisen tuntia aikaa vienyt kidutus oli ohi, olin ihan onnellinen siitä että seuraavana ohjelmassa oli teoriaa! Tunnin verran istuttiin sitten kokoushuoneessa kuuntelemassa, kun Tukholman tuomari Fluke Skywalker valaisi niitä hankalimpia sääntöjä. Monet jutut oli tuttuja, kun vastikään oon sitä sääntökirjaa päntännyt minimum skillsien takia, mut tuli siellä paljon uuttakin tietoa.

Faces in places luentohuoneessa!

Luennon jälkeen vetästiin taas luistelukamat päälle ja suunnattiin radalle kuuntelemaan Swede Hurtin ja Mad Maloonyn opetusta. Vuorossa oli aikalailla perusjuttuja, nimittäin asiaa asennosta, potkuista ja crossovereista. Opeteltiin potkimaan tehokkaasti nimenomaan crossovereita tehdessä, ja tehtiin niitä mm. parin kanssa, tarkoituksena edetä samaan tahtiin ettei potkita toisiamme. Tehtiin myös omista treeneistä tuttua junahommelia, jossa etummainen luistelija vetää letkaa perässään. Tän leikin aikana multa irtosi yksi rulla, enkä ees huomannut ennen ku Mad Maloony tuli ojentamaan sitä rullaa mulle. OHO! Tän opetuksen jälkeen meillä oli ruokatauko. Ja sit scrimmage!

Scrimmage vähän pelotti, koska tällä kertaa me pelattais sinisen ryhmän, eli edistyneitten, kanssa yhtäaikaa. Ne oli jo alottanu pelaamisen meien ruokiksen aikana, ja liityttiin mukaan sit puolivälissä. Onneks isoja tyttöjä oli kuitenkin kehotettu olemaan vähän varovaisempia meidän kanssa, ettei ne ihan hitannu meitä kuoliaiks. Ekat jamit varsinkin meni ihan ohi. Mulle oli sanottu että mitä teen, missä oon ja kenen kanssa. Mut sit pelitilanteessa kaikki tapahtuu niin nopeesti ettei tajua mistään mitään. Onneks sinisen ryhmän tyypit oli hyvin selvillä kaikesta ja sai siinä samalla meiet vähän kokemattomammatkin pysymään joten kuten kartalla. Parin jamin jälkeen istahdin vahingossa jammerin penkille, eikä siitä sit enää päässyt pois. Pelotti! Mut loppujen lopuks se jami oli mun viikonlopun kohokohta, se meni nimittäin niin hyvin! Eikä kyl missään nimessä mun itseni ansiosta, mulla vaan sattu olemaan niin sairaan hyvä blokkeri auttamassa mut läpi kerta toisensa jälkeen. :-D Mustan joukkueen jammeri joutui jamin alkuvaiheessa boksiin, ja mä sain sit yksinäni liihottaa menemään. Se oli hienoo se. Ja pidin huolen etten joudu jammaamaan enää toista kertaa, ettei päällimmäiseksi fiilikseksi pääse jäämään mitään suurta pettymystä. :D Seuraavalla puoliajalla siniset häipy muihin puuhiin ja me saatiin jatkaa peli loppuun keskenämme. Hauskaa oli sekin, mut oltiin me kyl vähän enemmän hukassa taas siinä vaiheessa. Mut ei se mitään, koska oon vaan niin fiiliksissä siitä että joku Mad Maloony oli siinä meillä bench managerina. Ihan siistii sillee. Tai vikan puoliskon meil oli kyl Becky Lawless, mut oli seki aika siisti tyyppi.


Becky Lawless.

Samas kuvas Mad Maloonyn kans. Iiiihhh!1

Scrimmagen jälkeen oli aika voittajafiilis. Meien viikonlopun luistelut oli luisteltu, eikä kukaan ees kuollu. Mäkin onnistuin säästämään selkäni/perseeni suuremmilta vaurioilta, enkä kaatunu koko viikonlopun aikana perseelleni kun vaan tasan kerran. Aika suuri saavutus! Unohduttiin fiilistelemään henkiin jäämistämme vähän liiankin pitkäksi aikaa, myöhästyttiin nimittäin päivän toiselta teoriatunnilta.... Se käsitteli luistimia, rullia ja varusteita noin yleensäkin, ja sen meille piti Hyper Nova. En voi tarpeeks hehkuttaa miten siistiä oli olla oppimassa tommosilta superihmisiltä. Mä en oo koskaan tavannu ees Suomen parhaita pelaajia, mut nyt tuolla vaan tuijotin lähietäisyydeltä noita Ruotsin ihmisiä ja opin niiltä kaikkea uutta. Niin siistiä.

Voittajat!

Viimesenä ohjelmassa oli sit enää venyttelyt, jonka jälkeen oli aika valmistautua afterpartyihin. Vietettiin muutama tunti hostellilla ja lähdettiin sit kävellen etsimään jatkopaikkaa. Käveltiin jotain superkorkeella olevaa siltaa pitkin ja Tukholma näytti upeelta. Mä en tunne sitä kaupunkia yhtään, kun oon vaan joitakin kertoja krapulaisena matkannu satamasta keskustaan ja takaisin. Jatkopaikka löytyi muutaman harha-askeleen jälkeen mielenkiintosesta paikasta keskeltä risteystä, jonkun vilkasliikenteisen tien alapuolelta. Heti sisään päästyämme tilattiin ruokaa.





Ruoka oli hyvää ja meininki kans. Jaettiin bootcampin koutseille kiitokseksi Kouvola Rock n Rollersin pinssit. Mä olin kahden siiderin jälkeen jo ihan valmis nukkumaan, ja lähdettiinkin jo kai yhden aikoihin takas hostellille. Lentokentällä oltiin aamulla jo kahdeksan jälkeen.

Sain tosta viikonlopusta paljon lisää treenimotivaatiota. Meien harmiksemme suurin osa derbytreeneistä on nyt peruttu, kun erään koulun liikuntasali sulki ovensa meien nenän edestä. Valitettavasti ihmiset ei ihan käsitä, ettei me tehdä mitään pahaa niiden lattioille. Mut onneks voi treenata muutenkin! Tänään käytiin luistelemassa jäällä, huomenna oon menossa kokeilemaan ekaa kertaa ikinä bodycombattia.

Kuvat on muuten varastettu Riinalta ja Tialta, kiitos vaan!

2 kommenttia:

  1. Bodycombat on ihanaa! Oon ihan hurahtanu siihen :-) Kuten myös muihin LesMillsin lajeihin :D

    VastaaPoista
  2. Jonna: En oo koskaan kuullu mitään negatiivista sanaa bodycombatista. :D Ois ihan kiva hurahtaa itekin kunnolla johonkin, katotaan miten mulle huomenna käy!

    VastaaPoista