keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Pronatoivat juoksuaskeleet MITÄ

Maanantaina treenailtiin kerrankin ulkona, otollisissa olosuhteissa valokuvien kannalta, ja mä onnistun nappaamaan tasan seitsämän järjettömän epäonnistunutta kuvaa. Enkä itse (onneksi) oo yhdessäkään niistä, koska olin kauttaaltaan pinkki, hikinen ja huohottava kasa jo treenipaikalle saapuessani. Me nimittäin oltiin Marian kanssa rohkeita, ja luisteltiin tonne Sarkolan kaukalolle!

Tälläkertaa treenin veti poikkeuksellisesti KRR:n vieraileva tähti Blondi. Harjoteltiin crossovereita ensin yksi jalka kerrallaan ja sit vedeltiin jo kivasti rinkiä sirklaten. Sujuu jo oikein mallikkaasti vaikka itse sanonkin! Sit steppailtiinkin eteenpäin toestopeilla, eli noilla luistimen etuosan jarrupaloilla. Niillä pitäis osata kipittää, mutten ite ollut ees kokeillut sitä vielä kertaakaan. Aika nopeesti alkoi tulla varmuutta siihenkin, vaikka se alkuun tuntu epävakaammalta kun mikään. Ehkä se juoksuun lähteminen noilla vaatii silti vähän vielä treeniä... Sen jälkeen vähä jarrutusharjoittelua, mitä mä kyllä kaipaisin enemmän. T-stop on mulle jotain uskomattoman vaikeeta. Siitä seuraa vaan uskomatonta tärinää ja horjuntaa, ja pysähdyn vasta kun lennän naamalleni. Mut kai se harjotus tekee mestarin. Muutenkin pitäis oppia pysähtymään vähän tehokkaammin, varsinkin jos meinaa jatkossa tuolla kaduilla rullailla. Ei oo nimittäin kiva jäädä auton alle tai joutua heittäytymään aina paniikissa polvilleen kun on just luisumassa sinne autotielle. Näiden jälkeen otettiin vielä parit viimekerrasta tutut ääshoul-drillit, jossa siis muut luistelee pakassa ja yks asshole tekee kaikkea ärsyttävää kuten tunkee eteen hidastelemaan, pakan keskelle kaatuilemaan jne. Pelailtiin myös meien ihan ensimmäiset harjotusjamit! Jammeri ja blokkeri vs. kolme blokkeria, kun ei meitä kovin montaa paikalla ollut. Mut ihan hyvin meni ja saatiin vähän jo käsitystä tosta hommasta. Ja hauskaa oli! Ihan lopuksi Blondi pisti meiet vielä koville ja käski luistella kaks minuuttia täysiä, huilata 30 sek ja luistella taas kaks minuuttia täysillä. Oon superhuonokuntoinen ja kaks minuuttia voi tuntua aika pitkältä ajalta. Mut tota nimenomaan pitäis kyllä treenata paljon, kestävyyttä kun pelaamisessa tarvii, ja se on kyllä se mun heikoin kohta tällä hetkellä.
Oon vähän miettinyt, että alkaisin rullailutreenien lisäksi käymään vähän lenkilläkin. Kukaan mun kaveri ei uskois että voin ees suunnitella mitään tällasta. :D Mut jotenkin se alottaminen tuntuu hirveen vaikeelta. Millaset lenkkarit pitäis ostaa? Oon ihan tyrmistynyt kaikista niistä nykyajan ominaisuuksista, mitä jollain hiton kengillä voi olla. Ja kaikki ne ihmesanat. Mikä hitto on pronaatio? Mistä mä tiiän millanen askellus mulla on? Alkaa ahistaa jo tässä vaiheessa. :D Ja sit se ite käveleminen/hölkkääminen/juokseminen. Kuinka kovaa mun pitäis mennä, kuinka kauas mun pitäis mennä. Entä jos ei jaksakkaan enää palata kotiin? Huhhuh. Ehkä tätä tarvii vielä vähän sulatella.

4 kommenttia:

  1. sari voi varmast valistaa sua pronaatiost ja supinaatiost jne :D mä oon ainaki jo kuullu luennot :D ja nii toi alottaminen tuntu mustaki vaikeelta mut nyt se onki jo oikeesti hauskaa!

    ps. noi harjotukset kuulostaa niiiin hauskoilta vaikken kaikkee tajunkaa :D

    VastaaPoista
  2. Nina, joo no jään oottaa et Sari lukee tän. :D Aattelinki et se on varmaa ainaki yks niistä joilla ois tähän jotain sanottavaa!

    VastaaPoista
  3. hahaha olin just tulossa kommentoimaan että pronaatio on sisäkierto eli askeltaessa tarkoittaa sitä, että astut liikaa tolla jalan sisäterällä ja se näkyy siinä että käytetyt kengät on lytyssä sinne sisäänpäin, mä en niitä osaa mistään kattoa eli kannattaa mennä sillon urheilukauppaa ku siellä on joku tyyppi esittelemässä niitä kenkiä ja testaamassa sitä sun jalan asentoa :D

    mutjee lenkille!

    VastaaPoista
  4. Sari, jee kiitti infosta. :D Must tuntuu et ostan kyl vaan jotku halpikset jostain cittarista ja unohan et oon koskaa kuullukaa pronaatiosta...

    VastaaPoista